Rouva Sana

Kuka on Rouva Sana?

Olen Minna Luoma alias Rouva Sana, terve.

Olen kirjoittamisen, sisältöjen, viestinnän ja markkinoinnin ammattilainen: sanojen sekatyöläinen, tarinankertoja, some-konsultti ja -sparraaja, kouluttaja ja puhuja. Mahtavaa, että olet juuri nyt siinä. Hauska tutustua!

Olen tehnyt töitä sisältöjen parissa lähes koko ikäni. Olen työskennellyt reilun parinkymmenen vuoden ajan paitsi tiedottajana myös toimittajana (josta siivun kulttuuriin erikoistuneena), toimitussihteerinä ja toimituspäällikkönä. On ollut onni saada olla erilainen. Suomessa ei liene edelleenkään kovin monta toimittajataustaista sisältöammattilaista, jolla on myös kaksi markkinointialan ja yksi yliopistollinen kirjoittamisen koulutus.

Ensimmäinen työelämäni oli vuosien mittainen ura matkailun parissa. Matkailun ja sisältöjen tuottamisen sain sittemmin yhdistää matkailun erikoislehden toimituspäällikkönä työskennellessäni. On tuskin ihme, että matkailualalla viettämieni vuosien ansiosta minulle jäi paitsi elinikäinen rakkaus myös palava kiinnostus niin kotimaan, ulkomaan matkailua kuin kulttuurimatkailuakin kohtaan.

Työtehtävissäni vuosien saatossa olen oppinut miettimään sisältöjen näkökulmaa, etsimään tarinoiden punaista lankaa, viilaamaan pilkkua ja pistettä sekä perustelemaan, ohjaamaan ja opastamaan kirjoittajaa jutussaan oikeaan suuntaan sekä sanottamaan, miksi jokin kohta toimii tekstissä – tai sitten ei. Olen havainnut, että mikään - tai kenenkään - tarina ei ole liian pieni kerrottavaksi.

Joku viisas on joskus sanonut, että kirjoittamisen toinen puoli on lukeminen. Allekirjoitan. Olen kirjoittanut oikeastaan aina, pienestä tytöstä lähtien. Ja kun en ole kirjoittanut, olen lukenut: lukenut ja lukenut. Riivaava on ollut ikuinen haluni oppia ja opiskella alati uutta, tietää maailmasta yhä enemmän. Yhtä suuri on ollut uteliaisuuteni. Tuttua laulua siteeraten: miten monta uutta ja ihmeellistä asiaa maailmassa edelleen on.

Sanat ovat elantoni ja elämäntapani. Minua kiinnostaa sanojen voima. Niiden hienovaraiset nyanssit. Se, mitä sanat merkitsevät ja tunnelma, jonka sanat saavat toisiinsa yhdistettynä aikaan.  Enkä pistä vapaa-aikanani pahakseni sanoista väkevöitynyttä teatteriesitystä, puhuttelevaa taidenäyttelyä, juoksulenkkiä lintujen laulussa tai reissua toista kieltä puhuviin maihin. Sillä mikään tarina ei ole koskaan liian pieni kerrottavaksi - tai sanoin ääneen kuultavaksi.

Sisältötoimisto Rouva Sana

Sisältötoimisto Rouva Sana on sisältömarkkinointiin ja sisältöjen tuottamiseen sekä niiden sparraamiseen ja kouluttamiseen erikoistunut markkinointiviestinnän toimisto.  Oletpa sitten yrittäjä, yhdistyksen tai yhteisön edustaja tai vain oman henkilökohtaisen osaamisesi kehittämisestä kiinnostunut, Rouva Sana tarjoaa sinulle sisältöjä jokaiseen tarpeeseen sekä ratkaisuja oman sisältömarkkinointisi harjoittamiseen.  Löydät näistä tarkemmin tietoja Palvelut-sivulta. Kurkkaa myös LinkedIn-profiiliani.

Rouva Sanan missiona on auttaa apua tarvitsevat verkossa ja sosiaalisen media kanavissa toteutettavan sisältömarkkinoinnin aallonharjalle ja täyttää koko maa laadukkailla ja seuraajia kiinnostavilla sisällöillä. Se tapahtuu vetoavien tarinoiden ja sisältöjen avulla. Miksi? Siksi, että verkossa ja sosiaalisen mediassa toteutettavalla sisältömarkkinoinnilla on selkeä tavoite: innostaa ja aktivoida palveluista ja tuotteista kiinnostuneita kuluttajia, asiakkaita ja seuraajia, sitouttaa heidät ja hankkia uusia; brändätä ja tiedottaa. Omille seuraajille ja kohderyhmälle kerrottavilla tarinoilla on merkitystä.

Sanoissa on jotain hyvin ainutlaatuista. Ihmiset eivät ole muuttuneet ajasta sitten leirinuotioiden. Rakastamme tarinoiden voimaa. Tunteita, joita ne meissä synnyttävät. Niin kauan kuin on ihmisiä, säilyy kaipuumme tarinoihin ja niiden synnyttämään yhteisöllisyyteen; tarve sanojen ja tarinoiden kuulemiseen, kertomiseen ja jakamiseen toistemme kesken.

Kaikesta tästä on kyse myös sisältöjen tuottamisessa ja sisältömarkkinoinnissa. Kokemusten ja kertomusten jakamisesta, tietojen välittämisestä, uusien maailmojen luomisesta, ajatusten ja tunteiden herättämisestä, liikuttamisesta ja liikuttumisesta, viihtymisestä, viihdyttämisestä, koskettamisesta.

Sisältötoimisto Rouva Sanan arvoja ovat:

• yhteistyö ja kumppanuus: asiakkaan kuunteleminen sekä toiveiden ja näkemysten arvostaminen, rehtiys ja suorapuheisuus
• aikataulut: työssä ei ole mitään niin pyhää kuin dead linet (piste.)
• rakkaus omaan äidinkieleen ja  suomen kielen pyhä vaaliminen
• pilkunviilaaminen, mutta vain sopivasti - liika tarkkuus saattaa olla joskus työn este sekä
• ain naurain työtäs tee: elämä ei saa olla liian vakavaa, eikä sitä saa olla siksi työkään - pilke silmäkulmassa helpottaa vakavankin työn tekemistä, aina.

Mikään tarina ei ole liian pieni kerrottavaksi.

Tiesitkö, että

Rouva Sana on alueellisen sisällöntuottajayhteisön Keski-Uudenmaan blogien eli Kublon toinen perustaja ja vetäjä. Kiinnostaako sinua vaikuttajamarkkinointiyhteistyö Keski-Uudellamaalla? Kublo on palveluksessasi. Kysy, pyydä käymään!

Rouva Sana on valtakunnallisen vaikuttajamarkkinointiyhteisön PING Helsingin vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija. Mietitkö, mitä vaikuttajamarkkinointi tarkoittaa? Oletko kiinnostunut PING Helsingin tarjoamista mahdollisuuksista? Ota yhteyttä.

Sisältötoimisto Rouva Sana on Suomen Yrittäjien jäsenyritys ja kuuluu paikallisyhdistyksen kautta Järvenpään Yrittäjiin.

Etsitkö ala- tai yläkouluusi tai ehkä jopa toisen asteen oppilaitokseen yrittäjäyhteistyökumppania? Sisältötoimisto Rouva Sana on vapaaehtoinen YES Kummi, jonka tehtävänä on auttaa lapsia ja nuoria tutustumaan työelämään, yrittäjyyteen ja työelämässä tarvittaviin taitoihin. Pyydä vierailulle kouluusi!

Rouva Sana on valittu yhdeksi Tekesin Innovaatiosetelin palveluntuottajaksi. Lue lisää palveluista ja avustuksen hakemisesta Tekesin verkkosivuilta.