Rouva Sana

Kuka on Rouva Sana?

Olen Minna Luoma alias Rouva Sana, terve.

Olen kirjoittamisen ja sisältöjen ammattilainen: tarinankertoja, toimittaja ja bloggaaja ja sanojen sekatyöläinen, mutta myös sisältömarkkinoinnin kouluttaja, sparraaja ja puhuja. Mukavaa, että olet siinä. Hauska tutustua!

Olen työskennellyt reilun parinkymmenen vuoden ajan paitsi tiedottajana myös toimittajana, toimitussihteerinä ja toimituspäällikkönä. Työtehtävissäni vuosien saatossa olen oppinut miettimään sisältöjen näkökulmaa, löytämään sopivia haastateltavia ja ihmisiä, jotka tietävät aiheista enemmän, etsimään tarinoiden punaista lankaa sekä viilaamaan pilkkua ja pistettä. Olen myös oppinut perustelemaan, ohjaamaan ja opastamaan kirjoittajaa jutussaan oikeaan suuntaan sekä sanottamaan, miksi jokin kohta toimii tekstissä – tai sitten ei. Olen havainnut, että mikään  tarina ei ole liian pieni kerrottavaksi.

Sanat ovat elantoni ja elämäntapani. Minua kiinnostaa sanojen voima. Niiden hienovaraiset nyanssit. Se, mitä sanat merkitsevät, ja tunnelma, jonka sanat saavat toisiinsa yhdistettynä aikaan.  Vapaa-aikanani en pistä pahakseni sanoista väkevöitynyttä teatteriesitystä, puhuttelevaa taidenäyttelyä, musiikkiesitystä kulttuurien kehdossa, juoksulenkkiä lintujen laulussa tai reissua toista kieltä puhuviin maihin. Sillä mikään tarina ei ole todellakaan liian pieni kerrottavaksi - tai sanoin ääneen kuultavaksi.

Sisältötoimisto Rouva Sana

Sisältötoimisto Rouva Sana on sisältöjen tuottamiseen sekä sisältömarkkinoinnin sparraamiseen ja kouluttamiseen erikoistunut markkinointiviestinnän toimisto.  Oletpa sitten yrittäjä, yhdistyksen tai yhteisön edustaja tai vain oman henkilökohtaisen osaamisesi kehittämisestä kiinnostunut, Rouva Sana tarjoaa sinulle sisältöjä jokaiseen tarpeeseen sekä ratkaisuja oman sisältömarkkinointisi harjoittamiseen.  Löydät näistä tarkemmin tietoja Palvelut-sivulta. Kurkkaa myös LinkedIn-profiiliani.

Rouva Sanan missiona on auttaa apua tarvitsevat verkossa ja sosiaalisen media kanavissa toteutettavan sisältömarkkinoinnin aallonharjalle ja täyttää koko maa laadukkailla ja seuraajia kiinnostavilla sisällöillä. Se tapahtuu vetoavien tarinoiden ja sisältöjen avulla. Miksi? Siksi, että verkossa ja sosiaalisen mediassa toteutettavalla sisältömarkkinoinnilla on selkeä tavoite: innostaa ja aktivoida palveluista ja tuotteista kiinnostuneita kuluttajia, asiakkaita ja seuraajia, sitouttaa heidät ja hankkia uusia, brändätä ja tiedottaa. Omille seuraajille ja kohderyhmälle kerrottavilla tarinoilla on merkitystä.

Sanoissa on jotain hyvin ainutlaatuista. Ihmiset eivät ole muuttuneet ajasta sitten leirinuotioiden. Rakastamme tarinoiden voimaa. Tunteita, joita ne meissä synnyttävät. Niin kauan kuin on ihmisiä, säilyy kaipuumme tarinoihin ja niiden synnyttämään yhteisöllisyyteen; tarve sanojen ja tarinoiden kuulemiseen, kertomiseen ja jakamiseen toistemme kesken.

Kaikesta tästä on kyse myös sisältöjen tuottamisessa ja sisältömarkkinoinnissa. Kokemusten ja kertomusten jakamisesta, tietojen välittämisestä, uusien maailmojen luomisesta, ajatusten ja tunteiden herättämisestä, liikuttamisesta ja liikuttumisesta, viihtymisestä, viihdyttämisestä, koskettamisesta. Kuinka voin auttaa?

Sisältötoimisto Rouva Sanan arvoja ovat:

  • rakkaus omaan äidinkieleen ja  suomen kielen pyhä vaaliminen - ei ole mitään tärkeämpää kuin kielellisesti taidokkaasti ja ammattitaidolla laaditut sisällöt
  • aikataulut: työssä ei ole mitään niin pyhää kuin dead linet (piste.) - se, mitä sovitaan, pitää loppuun asti
  • yhteistyö ja kumppanuus: pk-yrittäjän ja yksin markkinoinnista vastaavan arjen ymmärrys, taito asettua asiakkaan arkeen ja asemaan sekä kyky puhua hänen kanssaan samaa kieltä
  • ain hymyillen työtäs tee: elämä ei saa olla liian vakavaa, eikä sitä saa olla siksi työkään - pilke silmäkulmassa kantaa aina.

Mikään tarina ei ole liian pieni kerrottavaksi.

Tiesitkö, että

Rouva Sana on alueellisen sisällöntuottajayhteisön Keski-Uudenmaan blogien eli Kublon toinen perustaja ja vetäjä. Kiinnostaako sinua vaikuttajamarkkinointiyhteistyö Keski-Uudellamaalla? Kublo on palveluksessasi. Kysy, pyydä käymään!

Rouva Sana on valtakunnallisen vaikuttajamarkkinointiyhteisön PING Helsingin vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija. Mietitkö, mitä vaikuttajamarkkinointi tarkoittaa? Oletko kiinnostunut PING Helsingin tarjoamista mahdollisuuksista? Ota yhteyttä.

Sisältötoimisto Rouva Sana on Suomen Yrittäjien jäsenyritys ja kuuluu paikallisyhdistyksen kautta Järvenpään Yrittäjiin.

Etsitkö ala- tai yläkouluusi tai ehkä jopa toisen asteen oppilaitokseen yrittäjäyhteistyökumppania? Sisältötoimisto Rouva Sana on vapaaehtoinen YES Kummi, jonka tehtävänä on auttaa lapsia ja nuoria tutustumaan työelämään, yrittäjyyteen ja työelämässä tarvittaviin taitoihin. Pyydä vierailulle kouluusi!

Rouva Sana on valittu yhdeksi Tekesin Innovaatiosetelin palveluntuottajaksi. Lue lisää palveluista ja avustuksen hakemisesta Tekesin verkkosivuilta.