Bloggaajan käsikirja on tavoitteellisen bloggaamisen opas

Posted on Posted in Bloggaajan käsikirja, bloggaaminen, kirjallisuus, Rouva Kustannus

Suomessa blogeja on ylläpidetty reilun kymmenen vuoden ajan. Kanava on kuitenkin edelleen aliarvostettu, ja sitä hyödynnetään markkinointikäytössä Suomessa yhä vähän. BLOGGAAJAN KÄSIKIRJA on bloggaamisen perustietoteos, joka sopii erityisesti asiantuntijoiden osaamisen esiintuomiseen, pk-yritysten markkinointiin ja myyntiin – ja jopa työnhakuun ja uuden työsuunnan etsimiseen.

Verkossa julkaistava blogi on erinomainen käyttöliittymä. Se mahdollistaa oman erityisosaamisen ja asiantuntijuuden markkinoimisen. Blogi tavoittaa seuraajat siellä, missä he viettävät päivittäin eniten aikaansa: verkossa ja sosiaalisen median kanavissa. Yrittäjälle ja asiantuntijalle blogi on lähes ainoa keino pitää markkinointikeinoista tärkein, verkkosivut, säännöllisesti päivittyvinä.

Blogi on jokaisen helposti perustettavissa. Blogi on yleensä myös ilmainen. Blogi mahdollistaa kenen tahansa äänen saamisen kuuluville tasapuolisesti.

Suomeen ensimmäiset blogit perustettiin digitalisaation ensiharjalla arviolta reilut 10 vuotta sitten. Kanavan ottivat ensimmäisenä käyttöön harrastajakirjoittajat. Harrastajakirjoittajien myötä blogi sai synonyymin julkinen päiväkirja, joka varjostaa kuitenkin blogiin liittyviä mielikuvia. Nimitys ei tee oikeutta tehokkaalle ja nopealle markkinointikanavalle, josta hyötyvät tänään kaikki: kaikki, jotka haluavat tuoda esiin omaa osaamistaan, myydä, markkinoida ja brändätä.

Bloggaajan käsikirja on verkkosisällöntuottamisen perustietoteos

Keskiviikkona 27.3. ilmestynyt Bloggaajan käsikirja on ensimmäinen vuosiin julkaistu alusta loppuun saakka kotimainen bloggaamisen perustietokirja. Teoksen näkökulma on tavoitteellisessa bloggaamisessa. Bloggaajan käsikirjan taustalla on ajatus siitä, että bloggaaminen on enemmän kuin pelkkä harrastus.

Näkökulman myötä blogin tarkoituksena on saavuttaa omalle työlle ennalta asetetut tavoitteet. Siksi teos sopii erinomaisesti asiantuntijaroolin rakentamiseen ja yritysten markkinointikäyttöön, mutta myös tavoitteellisesta bloggaamisesta kiinnostuneille harrastajakirjoittajille.

Bloggaajan käsikirja tarjoaa perustiedot verkkosisällöntuottamisesta

Bloggaajan käsikirjan avulla opit perustiedot blogin perustamisesta, bloggaamisesta, blogiarjen pyörittämisestä ja ajankäytöstä, kirjoittamisesta, tarinankerronnasta ja bloggaajan luovuudesta sekä vaikuttajamarkkinointiyhteistyöstä.

Kirja sisältää seuraavat asiakokonaisuudet:

  1. Blogin juuret: mistä kaikki sai alkunsa ja miksi blogi on erinomainen markkinointikanava
  2. Blogin suunnittelu
  3. Blogin perustaminen
  4. Bloggaaminen ja blogiarki
  5. Kirjoittamisen olemus ja tarinallisuus
  6. Bloggaajan luovuus ja luovat kuopat
  7. Blogin kaupallistaminen, vaikuttajamarkkinointi.

Kirjassa on myös runsaasti konkreettisia vinkkejä sekä pohdintatehtäviä.  Lisäksi kuusi oman alansa johtavaa bloggaajaa kertovat kirjassa, miksi he bloggaavat ja mitä hyötyä bloggaamisesta heille on.

Bloggaajan käsikirjassa oman tarinansa kertovat Islannissa asuva, lukuisista Islanti-kirjoistaan ja yhdessä Hanne Valtarin kanssa kirjoittamastaan Unelmahommissa-teoksesta tunnettu viestintäalan yrittäjä Satu Rämö, Järvenpään Kukkatalon toimitusjohtaja ja Kukkakirjan kirjoittaja Saija Sitolahti, ruoka-alan yrittäjä ja hiljan Kalakirjan julkaissut Peggy Thomas Peggyn pienestä punaisesta keittiöstä, valokuvaaja-yrittäjä Frida Steiner Visualaddict Photographysta, joka on julkaissut useita valokuva-aiheisia teoksia, Lankasataman kauppias ja käsityöfanien The Katja Anisimaa sekä Suomen suosituimpiin matkablogeihin kuuluvan Maailman äärellä -matkablogin kirjoittaja, äidinkielen opettaja Heidi Lehtosaari.

Bloggaajan käsikirja on kirjoittanut sisällöntuottamisen ammattilainen Minna Luoma

Bloggaajan käsikirjan on kirjoittanut ammattisisällöntuottaja, lukuisissa eri toimituksissa reilun kahdenkymmenen vuoden ajan työskennellyt sisällöntuottaja, toimittaja ja bloggaaja sekä digimarkkinoinnin asiantuntija, blogin kummitädiksi itseään tituleeraava Minna Luoma, joka tunnetaan paremmin nimellä Rouva Sana. Hänellä on myös kirjoittajaohjaajan valmius. Kirjan kustantaa Rouva Kustannus, joka on osa Sisältötoimisto Rouva Sanaa.

Bloggaajan käsikirjan graafinen suunnittelu on Graphic Roomista Susanna Muurman-Ovaskan. Teos painamisesta vastaa Painojussit.

Löydät Bloggaajan käsikirjan verkkokaupasta ja kaikista kirjakaupoista kautta maan

Bloggaajan käsikirjan painettu teos sekä e-kirja ovat myynnissä Rouva Sanan ja Rouva Kustannuksen yhteisen verkkokaupan kautta. Lisäksi teos on saatavilla Kirjavälityksen kautta ympäri Suomen kaikkiin kirjakauppoihin ja kirjastoihin.

Seuraa Bloggaajan käsikirjaa Facebook-sivuilla. Pysyt ajan tasalla, mitä kirjalle kuuluu, ja saat ajankohtaista tietoa bloggaamiseen liittyen.

Tammikuussa 2019 julkaistua juttua on päivitetty talven aikana.

Jaa ja käy tykkäämässä

2 thoughts on “Bloggaajan käsikirja on tavoitteellisen bloggaamisen opas

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *