Blogi on asiantuntijan ja yrittäjän käyntikortti

Blogi on asiantuntijoiden, yrittäjien ja omaa osaamistaan markkinoivien keskuudessa yhä vähäisessä käytössä. Asiantuntijoilta puuttuu uskallusta, rohkeutta ja uskoa omiin taitoihin. Uusi Minustako bloggaaja? – BLOGGAAJAN KÄSIKIRJA (Minna Luoma, Rouva Kustannus) on bloggaamisen ja verkkokirjoittamisen perustietoteos, jonka avulla oman osaamisen ja palveluiden markkinoinnista kiinnostunut saa valjastettua blogin itselleen sopivaan markkinointikäyttöön. Se kannattaa. Valokuvaaja, yrittäjä Frida Steiner pitää blogiaan eräänä yrityksensä tärkeimpänä markkinointikanavana. Steinerille bloggaaminen on osa työtä.

Valokuvaaja, yrittäjä Frida Steiner ehti toteuttaa some-markkinointia tovin, kunnes hän perusti blogin. Steiner on ensimmäiseltä ammatiltaan visualisti ja sisustusalan yrittäjä. – Otin kahden silloisen sisustusliikkeeni markkinointia varten valokuvia. Niitä jäi aina yli. Päätin perustaa blogin.

Steiner on blogannut noin seitsemän vuotta. Harrastus, siihen liittyvä valokuvaaminen ja hänen bloginsa kautta saama palaute veivät naisen mennessään. Sisustusalanyrittäjä opiskeli valokuvaajaksi ja vaihtoi ammattia.

Tänään Steiner tunnetaan paitsi täynnä rosoisia ja tunnelmallisia kuvia olevasta Visualaddict-blogistaan, myös rakastetuista valokuvakirjoistaan. Lisäksi hänen kuviaan julkaistaan säännöllisesti maamme suurimmissa sisustuslehdissä kuten Avotakassa ja Dekossa.

Blogin arvoa ei voi laskea rahassa, mutta se tuo rahaa

Steiner sanoo, että bloggaaminen on ollut hänelle aina voimavaroja tuova harrastus. Blogin merkitys on vuosien aikana kuitenkin muuttunut. – Tätä nykyä blogi on yksi tärkeimmistä markkinointikanavistani. Väitän, että blogi on yrityksen käyntikortti.

Steiner hyödyntää valokuvaukseen erikoistuneen Visualaddict Photography -yrityksensä markkinoinnissa verkkosivuja ja kahta some-kanavaa: Facebookia ja Instagramia.  – Näistä kaikista tehokkain on blogi. Kuvat puhuvat puolestaan. Blogi päivittyy usein, toimii referenssinä ja tuo minulle töitä.

Steiner sanoo, että blogi on markkinointikanavana immateriaalinen.  Sen arvoa ei pysty laskemaan rahassa, mutta se tuottaa välillisesti rahaa.  – Bloggaaminen on osa omaa tekemistäni valokuvaajana. Se on työtä, Steiner kiteyttää.

Bloggaajan käsikirjan näkökulmana tavoitteellinen bloggaaminen

Bloggaajan käsikirja on ensimmäinen Suomessa vuosiin julkaistu bloggaamisen perustietokirja. Bloggaajan käsikirjan näkökulma on tavoitteellisessa bloggaamisessa. Taustalla on ajatus, että bloggaaminen on enemmän kuin harrastus. Blogin tarkoituksena on saavuttaa työlle ennalta asetetut tavoitteet.

Bloggaajan käsikirja sopii erinomaisesti asiantuntijaroolin rakentamiseen verkossa ja yritysten markkinointikäyttöön, mutta myös tavoitteellisesta bloggaamisesta kiinnostuneille harrastajakirjoittajille, jotka etsivät työelämässään uutta suuntaa.

Bloggaajan käsikirjan avulla lukija oppii perustiedot blogin perustamisesta ja bloggaamisesta. Kirjassa on myös runsaasti konkreettisia vinkkejä sekä pohdintatehtäviä. Lisäksi kuusi oman alansa asiantuntija- ja yrittäjäbloggaajaa valottavat, miksi he bloggaavat ja mitä hyötyä bloggaamisesta heille on.

Kuusi bloggaajatarinaa – miksi bloggaan työn ohessa

Oman tarinansa kertovat valokuvaaja-yrittäjä Frida Steinerin lisäksi Islannissa asuva ja uudesta kotimaastaan kertovista kirjoistaan tuttu viestintäalan yrittäjä Satu Rämö (blogi: Salamatkustaja), Järvenpään Kukkatalon toimitusjohtaja ja Kukkakirjan kirjoittaja Saija Sitolahti (blogi: Järvenpään Kukkatalo – Saijan blogi), tuoreen Kalakirjan julkaissut ruoka-alan yrittäjä Peggy Thomas Peggyn pienestä punaisesta keittiöstä, Lankasataman kauppias Katja Anisimaa (Lankasatamassa tapahtuu -blogi) sekä äidinkielen opettaja ja Maailman äärellä -matkablogia ylläpitävä harrastajabloggaaja Heidi Lehtosaari.

Bloggaajan käsikirjan on kirjoittanut reilut 20 vuotta ammatikseen sisältöjä tuottanut toimittaja- bloggaaja, digimarkkinoinnin asiantuntija ja yrittäjä, blogin kummitädiksi itseään tituleeraava Minna Luoma, joka tunnetaan nimellä Rouva Sana.

Bloggaajan käsikirjan kustantaa Rouva Kustannus. Rouva Kustannus on uusi julkaisujen ja kirjojen toimittamiseen ja kustantamiseen erikoistunut yritys, joka on osa Sisältötoimisto Rouva Sanaa. Bloggaajan käsikirja on Rouva Kustannuksen esikoisteos.

Bloggaajan käsikirjan tiedot:
  • Minustako bloggaaja? – BLOGGAAJAN KÄSIKIRJA (Minna Luoma – Rouva Kustannus)
  • ISBN 978-952-94-1572-4 (kirja)
  • ISBN 978-952-94-1573-1 (e-kirja)
  • Teos on 152 sivuinen ja pehmeäkantinen.
  • Bloggaajan käsikirjan on taittanut AD Susanna Muurman-Ovaska Graphic Roomista. Painotyö on Painojussien.
  • Suositushinta on 29,90 e.
  • Teos on saatavilla Kirjavälityksen kautta maamme kaikista kirjakaupoista kuten Suomalaisesta Kirjakaupasta sekä Adlibriksestä ja Booky.fi:stä.
  • Löydät teoksen myös Rouva Kustannuksen verkkokaupasta. E-kirja on myynnissä ainoastaan kustantajan verkkokaupassa.
Bloggaajan käsikirja on helppolukuinen hakuteos – ei päästä helpolla konkariakaan: lukijoiden palautteita

”Mitä opin ja mitä jäi käteen Bloggajan käsikirjasta? No ainakin se vahvisti sen, että blogi on tätä päivää ja minulla on jotain tarjottavaa lukijoilleni.”

”Sinä, joka vielä harkitset oman blogin perustamista, älä enää epäröi, sillä tämän upean ja kattavan Bloggaajan käsikirjan avulla onnistuminen on taattu!”

Saaran lautasella -ruokablogi

”Bloggaajan käsikirja on helppolukuinen ja hyvän sisällysluettelonsa ansiosta toimii myös hakuteoksena. Lisäksi Pohdintaa-laatikot useimpien lukujen lopussa haastavat kivasti lukijan miettimään (mahdollista) omaa bloggaamistaan. Eikä kirja kyllä kokenuttakaan (harrastelija)bloggaajaa päästänyt helpolla!”

Meriharakka – Iirislahdesta maailmalle ja takaisin -matkablogi

Jaa ja käy tykkäämässä

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *